سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
حضرت معصومه (س) غرق در عظمت خدا و ذوب در ولایت الهی بودند

حوزه/ مسئول مدارس علمیه آیت‌الله اعتمادی کاشان با اشاره به الگوی معنوی و رفتاری حضرت معصومه (سلام‌الله علیها)، گفت: این بانوی بزرگ اسلام در روزهای آخر عمر شریفشان غرق در عظمت خداوند و ذوب در ولایت الهی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان آیت‌الله حسن اعتمادی روز دوشنبه در درس اخلاق مدرسه علمیه دارالعلم کاشان بر لزوم تاثیر ماندگاری و ثمرات تشکیل حوزه‌های علمیه اشاره و اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم حضرت معصومه (س) تأسیس حوزه‌هایی است که بزرگانی مانند آیت‌الله بروجردی، حضرت امام خمینی (ره) و شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرالله در آن تربیت و پرورش یافتند.

وی با تسلیت سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: این عالمان مجاهد منشأ برکات عظیمی برای جامعه و دین بودند و حضرت معصومه (س) به عنوان رمز ماندگاری حوزه علمیه قم شناخته می‌شوند.

مسئول مدارس علمیه آیت‌الله اعتمادی کاشان در ادامه به تشریح اثر عبادت و رابطه آن با شخصیت افراد پرداخت و گفت: عبادت در افراد به سه دسته تقسیم می‌شود، گروه اول افرادی که فقط عبارت‌های دعا را می‌خوانند و از مضامین آن اطلاعی ندارند. این افراد در واقع تنها به جنبه ظاهری عبادت توجه می‌کنند و به عمق معنوی آن دست نمی‌یابند.

وی بیان کرد: گروه دوم افرادی هستند که الفاظ دعا و عبادت را می‌خوانند و از مضامین آن نیز آگاهی دارند، این دسته می‌دانند که طرف مقابل (خداوند) بزرگ است و به نوعی ارادت و احترام نسبت به او دارند، هرچند هنوز به عمق ارتباط روحانی نرسیده‌اند.

آیت‌الله اعتمادی یادآور شد: گروه سوم شامل افرادی می‌شود که عبارت‌های دعا را می‌دانند، مضامین آن‌ها را درک می‌کنند و در عظمت خداوند غرق شده و ذوب در بزرگی او هستند، این افراد دارای ارتباط عمیق‌تری با خداوند هستند و عبادت برایشان به معنای واقعی کلمه یک نیاز روحانی است.

گفتنی است در ابتدای درس اخلاق مدرسه علمیه دارالعلم آیت‌الله اعتمادی کاشان، طلاب و روحانیون به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه سلام‌الله علیها به روضه‌خوانی و عزاداری پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha